Jumaat, 8 April 2011

vedio teknologi yang berguna untuk orang non tipikal




teknologi alat ini sangat bagus untuk digunakankerana ianya memudahkan sesiapa menggunakan kerusi roda, untuk menaiki kereta




saya amat tertarik dengan kegunaan teknologi ini. kerana ia begitu menarik terutama apabila digunakan ianya akan mengurang beban dan tenaga yg digunakan hilang.saya amat tertarik dan terfikir untuk digunakan kepada orang kurang upaya yang tidak dapat berjalan dengan baik.dengan menggunakan alat ini mungkin orang kurang upaya dapat berjalan dengan baik




hampir sama dengan kerusi, tetapi boleh bergerak kemana dengan bergerak, boleh digunakan oleh OKU. yang tidak dapat berjalan kemana.dengan menggunakan benda ini dapat menbantu mereka.


alat ini menbantu untuk berjalan. alat sokongan untuk berjalan ianya dilengkapi dengan canggih ianya mudah dilipat dan mudah dikawal. teknologi ini sesuai digunakan oleh orang sukar untuk berdiri dan berjalan.


teknologi ini sangat canggih dengan menggunakan deria rasa, menbolehkan kita tahu arah mana dan halangan yang berada dihadapan.



kerusi roda compact teknologi ini dicipta untuk memudahkan untuk menyimpan.kerana ia  mudah untuk dibawa kemana kerana alat ini boleh dilipat.



teknologi alat ini yang canggih ini sesuai digunakan oleh gologan kurang upaya yang mana kebanyakan anggota badannya tidak dapat bergerak.dengan adanya alat ini mereka dapat bergerak kemana-mana sahaja dengan bantuan alat ini.





lif tangga kerusi teknologi ini ialah memudahakan apabila OKU yang tidak dapat menggunaka tangga naik dan trun menggunaka tangga. ini memudahakan golangan berkeperluan khas.







kerusi bergerak ini boleh digunakan oleh golongan yang kurang upaya kerana mudah untuk bergerak kemana. ia juga bergerak dengan hanya mengikut arahan yang dikeluarkan oleh suara kita. ini memudahkan untuk bergerak tampa menggunakan tangan dan hanya menggunakan suara sahaja.












0 ulasan:

Catat Ulasan

Template by:
Free Blog Templates